Miután kész lett a fixim - paradox módon még örökhajtós lánckerék nélkül, ám hajtható állapotban -, rögtön küldetést is kaptam: vonatjegyet kell venni nővérem egyik barátnőjének, aki fehérorosz és életemben egyszer találkoztam vele, nagyjából két és fél percre. Mindenesetre tervben volt, hogy eljön hozzánk (amikor én épp nem leszek itthon) és azután meg visszatér valahova. Mindenesetre nekem Berlinbe kellett jegyet vennem, a tőlünk azt hiszem, hogy legtávolabb eső Keleti Pályaudvarban. Fogtam magam tehát és bringára pattantam, mindenféle kiegészítő (ld. még később: esőkabát) nélkül.
Azt kell, hogy mondjam, hogy a városba való csalingázásra egy sebesség bőven megfelel. Vannak ugyan neccesebb részek, de persze nem a Kiscellin kell felfele tekerni. Sebességről meg hasonlókról nyilatkozni nem tudok, ugyanis a kilóméterórát még a szereléskor leszedtem és olyan szép volt a bringa így csupaszon, hogy nem volt szívem visszarakni. Tehát így hasítottam végig a rakparton, mikor eleredt az eső. Amint előre néztem, láttam, hogy ez nem lesz sétagalopp, így amennyire tudtam, megszaporáztam, hogy egy kis szusszanás és a Dunán való átkelés végett, eljussak a felújítás alatt álló Margit hídig. Ott egy-két percig az aluljáróban álltam, ám mikor tudatosult bennem, hogy ez az eső elállni nem fog, folytattam utamat.
A Körúton elállt az eső, majd ismét nekikezdett, hogy végül ázottan-fázottan befuthassak a Keletibe. Ott címkét téptem, sorban álltam, majd megvettem a jegyet.
Miután ezzel megvoltam, elindultam hazafelé a már esőmentes időben. Út közben találkoztam egy országútis lánnyal. Gondoltam, hogy beállok mögé bolyozni, de végül inkább megelőztem. Innentől kezdve az út eseménytelen volt. Hazaértem és minden rendben volt.
A tapasztalatok pedig a következőek:
1 - az esőben az ember és a bicikli vizes lesz
2 - az első fék elég jól fog; a márkáját leszámítva nagyon tetszik, elégedett vagyok a fékhatással, még esőben is
3 - egy sebesség elég a városba (42/16).
Mindemellett a vázat lehet, hogy le kéne festeni (csak olyan szép...), illetve a különböző váltó- és bowdentartó vackokat le kéne fűrészelni vagy csiszolni.
De amúgy minden szép és jó, piros alma mogyoró.