Ímé tehát első cikkem a fixiről. Mint ígértem, igyekszem kevés szóval, de sok besz... képpel vezetni kerékpárépítésem naplóját. Néhány bevezető gondolatot és képaláírást azonban kell írjak.
Tehát a váz. Elsősorban azt mondanám el, (bár tudom, hogy ezzel kissé ismétlem magam,) hogy egyrészt nem szedtem szét teljesen a bringát, másrészt pedig a képek is kissé később készültek (így - habár nem szándékosan, de - a szerelés alatti káoszról és anarchiáról, szétdobált szerszámokról és alkatrészekről készült kép. Ez legalábbis azért szomorú, mert nem készítettem egy búcsúfotót csodás Campa-szettemről. De ez van).
Egyszóval a vázat a szobámban kaptam le, viszonylagos meztelenségében (azaz úgy, hogy a kormánycsapágyat, a villát és a középcsapágyat bennehagytam, az üléscsövet kissé megzsírozva visszaraktam, valamint felszereltem egy új - értsd: használt, csak a bringában új - kormányt).
Nem is akarom tovább húzni az időt és szaporítani a szót. Íme a képek:
(Csak annyit szeretnék mondani még, hogy a képaláírások nem tudom, hogy hova fognak kerülni, de elképzelhető, hogy nem alá.)
Tehát ez itt a váz. Egy gyönyörű Dancelli váz. Azonban azt hiszem, le fogom festeni, mivel - bár így is jól néz ki - azt hiszem, hogy valami egyedibb megjelenést kéne adnom neki. Felmerült bennem például az az ötlet, hogy ha (csak) fixiként használnám, akkor átrakhatnám a hajtásláncot a másik oldalra. Ezzel csupán az lenne a gond, hogy ha egysebességesként használnám (ugyanis egy - Novatec márkájó - kétoldalas agyat vennék: egyik oldal örökhajtós, másik oldal szabadonfutós), akkor pont a szabadonfutós oldal - nevéhez méltóan - szabadon futna, azaz nem tudnék tekerni.
És itt van mégegyszer a váz, ezúttal fekvőhelyzetben.
Na, itt ezzel lesz egy kis gondom. Ha valaki nem ismerné fel (ide raknék hangulatjelet, csak mivel megfogadtam, hogy írás közben nem élek e jelekkel, így nem tehetem) akkor azoknak elmondom, hogy ez a két kiálló izé arra jó, hogy - ha vázváltós váltórendszer van rajta, akkor - a váltókart rá lehessen erősíteni, vagy - ha fékváltókaros váltórendszer van rajta, akkor - a bowdenháztartó kis szerkezetet rá lehessen erősíteni. De hogy mi ezzel a gond? Miután nem lesz váltóm, így ezek a bütykök feleslegesek, ráadásul balesetveszélyesek. Szóval lehet, hogy le kéne irtsam, mint Szent Pál az oláhokat*. Majd megoldom valahogy.
Ez a híres-neves középcsapágy. Erről azt kell tudni, hogy a vázat bátyámtól kaptam, mikor még építettem a bringát. Most szóltam neki, hogy eladom legalábbis az alkatrészeket, de ha jól jön ki a dolog, akkor lehet, hogy a teljes bringát. Végül is abban egyeztünk meg, hogy a vázat megtartom, hiszen az alkatrészekre amúgy is találtam vevőt. Azonban az alkatrészekkel kapcsolatban ezt mondta: "a középrészt el ne merd adni, az egy kiváló darab, megeszem a fejed ha eladod". Szóval ez az a híres középcsapágy.
Itt az új kormány, no meg egy gyönyörűséges fékkar, amit ugyancsak bátyámtól kaptam. A kormány is ahhoz a bringához tartozik, amiből a vázat kiszereltem.
Ez a kerék, amit szétkaptam. A két Mavic felnit megtartottam, az agyakat meg a küllőket eladtam a szettel együtt. És ami jó, hogy itthon volt egy másik felnit, ami ugyanolyan, mint a hátsó felnim volt. Úgyhogy most várom, hogy a szervízből elhozhassam immáron a két fűzött kereket. Ma vittem el őket ugyanis a közelünkben lévő bringaboltba, ahol megrendeltem az agyakat, meg a láncot. Alig várom, hogy készan legyenek.
És itt még egyszer a híres-neves Mavic MA-2-es felni.
* iskolai vicc