Rozmaring

Szedd magad! Rozmaringos és novelláskert. Jó csatangolást kíván a kertész.

Friss topikok

  • Dhor: Tehát ez csak áprilisi tréfa... (ugye? ugye?) [azért volt zárójelben, mert ha esetleg nem, akkor ú... (2011.04.05. 19:54) Az utolsó bejegyzés
  • tpr: utánaolvastam kicsit Telekinek, és kiderült, hogy mindenki utálja. Illetve nagyon sokan, ugyebár a... (2011.03.29. 15:48) Éljen Teleki Pál!
  • tpr: @lucaorsolya: jó, összeszedem majd magam:) legalábbis igyekszem. és jó látni, hogy te is létezel, ... (2011.03.17. 19:21) Búcsúvallomás
  • lucuss: a hosszú elmélkedés zanzásított változatára egy lehetséges értelmezés/gondolatmenet (igencsak rövi... (2011.02.27. 23:15) Napló egy kis elmélkedéssel
  • tpr: @luc.: @mindenmash: köszi:) és megtörtént. (2011.02.23. 20:51) Szőkített lány

Linkblog

Az igazság

2010.10.29. 23:57 | tpr | 8 komment

Szabad vagyok most
végre teljesen
csak elejt a könnyű tér, hiszen
most mindent jó és most minden
szép
kép
végképp.
Nézzék
kérem, kedves közönség, hogy amint
a vég rám kacsint
ez a csalfa
az ómega s az alfa
de ez csalás és hamis
mert e rím nem saját: Babits.

De lényeg a lényeg,
hogy ragadjon a bélyeg
Hisz nem az élet durva
hanem a smirgli. Tudva
azonban, hogy ez nem oszt
s szoroz, jó koszt,
finom étkek halma
közöttük legszebb a piros alma
de nincsen rajtam már hatalma
amit a balga
világ béklyónak
nevez, csupán csónak
mely a folyón átviszen
sőt, szárazon és vízen!
 - tudjuk ezt már rég, hiszen
minden bölcs megmondja
nekünk, mi az élet gondja.

De most már elég
legyen: elég
az élet furcsa papirosa,
s a lángok pirosa
hiába festi az eget véresre
s lesz világos, ami máskor este
nem számít. Boldog vagyok,
mint a csecsemő, mikor gagyog.
Hosszú évek múltak el
azóta, hogy Ő maradt, én el
és várt is rám talán
de ez megmarad talány
mivel - könyörgésemnek hála? -
mentőövként nála
a feledés jelentkezett
és most én törhetek nyakat és kezet
nem jön vissza az emlékezet.


Így jártam én, testvér
okulj! Test, vér
zabolátlan jószág
és miközben e furcsa ország,
a lélek,
(hisz ez az, amiről beszélek)
boldogságot keresett itt,
nem talált semmit.
Ha azonban néhány év előtt
mozgatott volna agyvelőt
és a szívet,
e törékeny mívet
figyelembe vette volna
lenne talán most jobb dolga.

Ám most egy hosszas beszédet
kínosat, a szemérmet
is alkalom adtán feladva
a végzet felé haladva
előadni volt kénytelen
ám utána végtelen
megkönnyebbülés;
és jól esett az ülés
nem a saját lében sülés
hanem a vágyott szabadság
amit börtönbe hanyagság
vetett be.
Feledtetni tán ez a tette
lesz hivatott,
bár vigaszt nem adott.

Nem tudom, hogy Ő most hogy érezhet,
de Ő többet már nem vérezhet:
Én általa lettem rab,
ez ócska húsdarab
és lettem most ismét szabad.
Mert a hazugság megtagad.

Tételmondat: (ezt jegyezd meg)
formáld ezt magaddá
kergetheted az álmot s a leget
de csak az igazság tesz szabaddá.

A bejegyzés trackback címe:

https://rozmaring.blog.hu/api/trackback/id/tr882409001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dhor · http://dhor16.gportal.hu 2010.10.30. 19:45:57

Hm. először csak annyit mondanék (bocsánat, hogy éppen egy ilyen részletet ragadok ki), hogy ez
"és miközben e furcsa ország,
a lélek,
(hisz ez az, amiről beszélek)
boldogságot keresett itt,
de nem talált semmit."
így nem értelmes. Vagy az és, vagy a de kötőszót töröld ki.:)

lucaorsolya 2010.10.30. 22:22:30

az első versszakot kicsit döcögősnek éreztem, de ahogy tovább olvastam már nem, mert belém mászott :) a dallam/lüktetés. És nagyon tetszik! Nagyon.

tpr · http://rozmaring.blog.hu/ 2010.10.31. 18:21:10

@Dhor: igaz, javítottam, meg egy-két dolgot átírtam...

tpr · http://rozmaring.blog.hu/ 2010.10.31. 18:59:30

@lucaorsolya: Na, ilyen, hogyha épp ihletett hangulatomban vagyok és nem prózában írom le, hogy mit gondolok (ld egyik bejegyzésem, amire válaszoltál)

lucaorsolya 2010.11.01. 11:24:04

hát nem mondom, hogy vissza tudom keresni a szavak értelmét az életedben, de ettől még tetszik. főleg a humora, a játéka, kiemelve az utolsó versszakot.
ez a mondat pedig rabul ejtette a lírai énem:)
-csak elejt a könnyű tér-

Tomeczek · http://csomagmegorzo.freeblog.hu 2010.11.04. 12:50:32

Meg ez is tetszik. Persze fogalmam sincs, hogy milyen konkrét eseményre utal. De ez talán nem is fontos. A lendülete magával visz.

tpr · http://rozmaring.blog.hu/ 2010.12.06. 14:44:21

@fola: köszi:) pláne a kifejezést...:)
süti beállítások módosítása